Groep 1 en 2

Dit is groep 1 en 2 van de Oosterschool. We hebben een leuke groep en een gezellig lokaal, waar we iedere dag met veel plezier naar toe gaan. Deze groep heeft twee juffen, juf Ilona en juf Manon. Juf Manon is aanwezig op maandag en vrijdag en juf Ilona van dinsdag tot en met donderdag. In onze groep zitten 16 kinderen, waarvan 10 kinderen in groep 1 en 6 kinderen in groep 2. In de loop van het jaar zullen er nog meerdere kinderen bij komen. De kinderen spelen en werken graag samen.

Iedere ochtend en middag beginnen de kinderen in de kring, waar we binnen een thema leuke taal- en rekenactiviteiten aanbieden. In de klas hebben we hoeken met een gedifferentieerd aanbod waarin we spelenderwijs leren. Ze kiezen deze hoeken via een planbord. Maar ook in de kasten vinden we mooi ontwikkelingsmateriaal waar de leerlingen spelenderwijs leren. We leren veel over letters en cijfers en tijdens de werkles maken de kinderen met veel plezier knutselwerkjes.

Na het spelen gaan we samen fruit eten en wat drinken. We zien graag dat de kinderen een gezond tussendoortje mee naar school nemen. We denken bijvoorbeeld aan een stuk fruit of boterham. Na de pauze spelen we graag buiten op het plein en iedere dag hebben we gymles in het speellokaal. We kleden ons in de klas uit en lopen op gymschoentjes naar het speellokaal.

Daarnaast vinden we het ook fijn om een mooi prentenboek voor te lezen en samen liedjes te zingen of op het digibord naar schooltv te kijken.