Groep 3 en 4

In groep 3 en 4 zitten 12 leerlingen, 8 in groep 3 en 4 in groep 4.Op maandag, dinsdag en woensdag wordt er lesgegeven door juf Nienke Bos en op donderdag en vrijdag door juf Roos Veen.

We willen u graag vertellen over een aantal belangrijke dingen in groep 3 en 4.

Ten eerste het lezen. In groep 3 leren we letters en woorden met behulp van de methode ‘Veilig leren lezen – Kim versie’. Voor de kerstvakantie kennen de kinderen bijna alle letters. Tevens is dit voor groep 3 ook hun taal/spelling methode.

In groep 4 werken we met de methode ‘Estafette’ voor het voortgezet technisch lezen en voor taal en spelling hebben we de methode ‘Taal op Maat’ en ‘Spelling op Maat’.

Pennenstreken gebruiken voor het schrijfonderwijs, groep 3 de ‘kleine’ letters en in groep 4 de hoofdletters.

Voor rekenen hebben we ‘Wereld in Getallen’. In groep 3 gaan we werken met de getallen tot en met 50 en maken sommen met de getallen tot en met 20, hele en halve uren bij klokkijken en ook het meten, wegen en geldsommen.

Groep 4 rekent met de getallen tot en met 100, de tafels, kwartieren bij het klokkijken en ook daar komt meten, wegen en geldsommen aan de orde.

Daarnaast werken we regelmatig in circuitvorm (vb. wizz spellen, met sprongen vooruit, taal en spelling spellen), doen we aan bewegend leren (vb. dictees, automatiseren), gebruiken we tijdens de lessen vaak een coöperatieve werkvorm (vb. wandel en wissel, tweetal coach). En we gebruiken onze FuzzField.

Twee keer per week gaan we met de bus naar de sporthal om daar te gymmen. Eén keer onder leiding van een vakleerkracht en één keer een SOP les (allerlei vormen van sport). Deze lessen worden verzorgd door verschillende sportverenigingen of sportscholen, zoals kickboksen, volleybal, circus, voetbal, judo enz.

Ook vinden we het heel leuk om te tekenen, te knutselen en voor te lezen.

We doen ons best om er iedere dag een leuke, plezierige, productieve dag van te maken.

Groep 3 test

Gepubliceerd door: OBS Oosterschool