Missie/visie

De Oosterschool wil, binnen de grenzen van onze mogelijkheden, passend onderwijs bieden aan alle kinderen. Daarbij willen we uitgaan van de kracht en de talenten van kinderen. Onze school is de plek voor kinderen om zich in een veilige sfeer breed te ontwikkelen. We willen kinderen uitdagen om zelf te leren leren. Dit doen wij o.a. door het aanbieden van een rijke en uitdagende leeromgeving waarbij kinderen de gelegenheid krijgen om zelfontdekkend te leren. Daarnaast willen wij voor iedere leerling hog en positieve verwachtingen uitstralen, hoge resultaten nastreven en kinderen succeservaringen bieden. Wij zien het als één van onze opdrachten het onderwijs aan de kinderen van de Oosterschool zodanig vorm te geven dat ze, na het verlaten van de school, als zelfstandige, zelfverantwoordelijke, coöperatieve, respectvolle, vaardige, creatieve, maar vooral gelukkige leerlingen verder kunnen in het vervolgonderwijs dat bij ieder afzonderlijk past.